Sportief buitenmens en adrenalinejunkie die houdt van coachen en ook graag processen stroomlijnt voor 40 uur per week

Sjoerd

Bij OGD ben ik de klant, bij de klant ben ik OGD.

Sjoerd is sinds 1 januari 2016 werkzaam als Service Delivery Manager voor het Business Team Servicemanagement bij OGD. We vroegen hem hoe de afgelopen tijd is bevallen en waarom het toen OGD is geworden.

Wat doet een Service Delivery Manager eigenlijk?

Op dit moment is de grootste uitdaging om OGD uit m’n hoofd te leren kennen. Wie zijn de sleutelfiguren voor de bekende plekken? Bij wie moet ik zijn als ik prangende vragen heb? Dat soort dingen.

Wat ik verder doe, heel sec: zodra ik bij OGD ben, dan ben ik de klant. Als ik bij de klant ben dan ben ik OGD. In mijn werk ben ik een tacticus; daarmee zit ik tussen de strategisch denkers en de operatie in. Klanten vertellen me wat ze nodig hebben en ik communiceer dat op de juiste manier door naar OGD, altijd met het oog op de strategische doelstelling.

Jij bent hier gekomen via Job en Marten. Wat heeft jou overtuigd om hier te komen werken?

Ik werkte eerst voor Pink, dat is later opgegaan in in een grote ict dienstverlener. Daar kwam ik erachter dat ik eigenlijk niet zo goed bij dat bedrijf paste. Vanaf dat moment was ik redelijk klaar met alles dat kantoorbaan en ict was en ben ik 3 jaar lang gaan avonturieren.

Na die periode vroeg mijn broer “Wat nu als je al die vooroordelen over de it-sector eens loslaat. Wat zou je er dan van weerhouden om weer in die sector aan de slag te gaan?” Nou niks dus. Job was altijd positief en enthousiast over OGD dus ben ik met hem mee naar een borrel gegaan. Daar ben ik direct op gesprek uitgenodigd en binnen een maand kon ik starten bij OGD.

Wat viel je op toen je hier kwam werken?

Tijdens de korte periode dat ik hier werk ben ik er steeds meer achter gekomen dat ik het belangrijker vind met wíe ik werk, dan wát ik precies doe in dat werk. Wat ook te gek is aan OGD is dat je zoveel leuke verrassingen krijgt. Dat maakt werken voor OGD zo leuk, een fijne werksfeer komt hier juist door zoiets als een werkoverleg met collega’s in combinatie met een etentje op kosten van de zaak.

Wat zijn de uitdagingen voor de toekomst?

Blijven groeien en lol blijven houden, wellicht door grote outsourcing klanten aan te nemen. Wat er anders kan bij OGD? Omdat de organisatie zo open is zorgt dat voor een hoop plezier en enthousiasme. De grootste uitdaging voor OGD is om op termijn nóg meer te professionaliseren, en dat stukje plezier en enthousiasme erin te houden.

Wat doe je in je vrije tijd behalve een biertje drinken met je collega’s?

Ik geloof sterk in dat ‘goede dingen tijd nodig hebben’. Dus ik ga graag een biertje drinken met vrienden en vriendinnen, doe graag sporten die adrenaline opwekken: surfen, klimmen, wintersporten. Ik ben nog aan het kijken om te gaan surfen bij Antartica. Trouwens, ik ga dit jaar ook mee op de skireis van OGD!

Bij OGD weten we dat je meer bent dan je functietitel. Wij zoeken daarom geen mensen voor een vacature, maar laten mensen hun perfecte vacature vinden. Maak jouw ideale vacature en solliciteer op een baan die alleen bij jou past.

Heb je nog vragen of kunnen we je nog ergens mee helpen?

We kunnen je bellen of mailen

Of neem zelf contact met ons op

Neem contact op met één van onze recruiters

Bel
088 65 00 000
Whatsapp
offline
Mail
werken@ogd.nl